#NAKEDTRUTHWITHMONA

keskiviikko 28. tammikuuta 2015









Viime postauksessa, jonka maanantaina julkaisin taisi olla ensimmäinen kerta, jolloin kirjottelin ruoasta blogiin. Ja heti seuraavassa postauksessa lisää ruokaa? Mikä sattuma! Tänään siis tein kanasalaattia ja lisuukkeeksi riisiä. Saa nähdä mitä noi muut sanoo, että miltä maistuu, kun itsehän en näin kipeenä mitään maista :P Koko päivän oon ollu ton pystykorvasankarin kanssa kahdestaan, mutta ei siitä kummoseks seuranpitäjäks ole, kun se vaan kuorsaa tossa vieressä kokoajan. Kipeenä siis oon edelleen ja nyt ois aikaa puhua taas mun naamasta, eli olis Naked Truthin aika.


Naked Truth on siis haaste, jossa sut haastetaan ottamaan meikitön kuva naamastasi blogiin eli siis ihan naturellona. Mä tein tän ensimmäisen kerran muistaakseni noin kaksi vuotta sitten ja siitä on tullut tavallaan jonkinlainen "sarja" mun blogiin. Kyseisen sarjan takia blogini on saanut enemmän suosiota. Mitä ihmeellistä just siinä mun haasteessa oli? Mulla oli tosi paha akne ja kerroin siitä tosi avoimesti. Monet ihmetteli sitä, miten sen pysty siihen? Koska mä en välittänyt enkä välitä vieläkään. Välittänyt niistä negatiivisuuksista mitä mulle sanottiin ja mitä mahdollisesti tultaisiin sanomaan. Enkä mä välitä vieläkään minkämoista negatiivista kommenttia saan. Mua kiusattiin mm. akneni takia ja selkäni takana puhutaan vieläkin mitä oudompia juttuja musta. Kaikki ne postaukset ja kaikki ne hyvät kommentit kasvatti mua ihmisenä. Enää en arvostellut itseäni enkä lokeroinut muita samalla tavalla kuin ennen. Olin usein muiden vietävissä ja vaihdoin mielipiteitä vain muiden mieliksi.



Miksköhän näistä kuvista, joissa katson sivulle ilmeeni on aina niin huvittava ja mitäänsanomaton, haha. Tuossa näkyy mun aknea kummaltakin puolin kasvoja. Nyt on meneillään tavallaan "pahempi kausi", kun oon lipsunut mun hoitotavoista kun oon nyt ollut kipeenä. Lisäksi mä nukahdin viikonloppuna kumpanakin päivänä kaikki meikit naamalla ja en todellakaan suosittele. Sai ihon heti kukkimaan, joten muistakaa meikinpoiston tärkeys!! Mulla on ollut akne nelosluokalta lähtien ja mun iho on parhaimmillaan kuin koskaan aknen aikana. Oon kokeillut tosi monia aineita, niin markettituotteita kuin vähän kalliimpiakin. En ole käyttänyt aknelääkkeitä tai lääkerasvoja. Nyt mä olen löytänyt hyvät tuotteet ja hoitorutiinit, jotka todellakin ovat auttaneet. Jokaisen täytyy muistaa, vaikka tuloksia ei näkyisi tai vaikka niitä näkyisi, hoitoa ei saa lopettaa, ei edes vaikka kaikki aknesta aiheutuneet finnit olisivat lähteneet. Se tulee olemaan suurin virheesi.



Moni bloggaaja ja tavallinenkin ihminen (suurimmaksi osaksi naiset) havittelet täydellisyyttä, ovat perfektionisteja. Mäkin tykkään, että mun oman blogin kuvat on tosi hyviä ja viimeisteltyjä. Tykkään myös meikata ja laittaa itseäni juhlallisemmaksi. On taito osata laittaa meikkiä, mutta isompi ja parempi taito on osata olla ilmankin. Mä näytän tosi paljon erilaiselta kun vertaa meikillistä ja meikitöntä kuvaa. Mulla ei ole juuri koskaan meikkiä koulussa, mä pystyn olemaan ilmankin ja se on terveellisempää mun iholle ja mielelle, kun ei tarvitse koko aikaa vahtia onko meikit levinneet tai muuten hyvin. Ilman meikkiä oleminen vapauttaa. Silloin, kun haluan näyttää oikein hyvältä, meikkaan. Jos joku alkaa voida pahoin katsoessani minua, menköön kauemmas musta oksentamaan. Ei ole ollut mun tai kenenkään muun päätettävissä, minkälaiseksi ja minkä näköiseksi ihmiseksi mä synnyn. Tälläisena synnyn ja tällaisena kuolen ja oon tosi onnellinen näyttäessäni tältä. Mä voin lisätä noinkin erikoisia ja tahalleen ja vahingossa "pilalle" menneitä kuvia. Musta se on vapauttavaa ja tosi hienoa, että voi olla just oma itsensä ja just sellainen kuin on.Varsinkin kun olet yksi niistä vähistä, jotka uskaltavat.




Naked Truth haaste teki musta vahvemman ihmisen ja auttoi mua löytämään oman itseni. Se kasvatti mua ja tämän kautta olen saavuttanut elämälläni paljon. Olen saavuttanut sellaisia asioita, joista olen voinut vain unelmoida silloin, kun akne oli pahimmillaan ja kun luonteeni oli erilainen. Kukaan ei halua olla kiusattu. Kukaan ei saa olla kiusaaja.


Suomessa on kiusaamisenvastaista työtä, mutta se ei yksinkertaisesti riitä ja auta kaikkia. Tiedän monta ihmistä, jotka ovat hermostuneita ulkonäöstään ja epäilevät, riittävätkö he muille. Sinä olet kaunis. Koska tämä Naked Truth auttoi mua, mä tiedän sen auttavan monia muita. Aloittaminen on se kaikista vaikein askel, mutta sen jälkeen kaikki tuntuukin jo paljon helpommalta. Mä mietin tossa pitkin yötä, miten mä voisin olla enemmän avuksi ja miten saataisiin enemmän ihmisiä pitämään itsestään just tollaisena kuin on. Pakottaa ketään ei voi, mutta jos yrittää, voikin huomata onnistuneensa ja tykästyneensä itseensä. #nakedtruthwithmona on kuvahaaste, jossa mä haastan sut ja sun läheiset ja perheen ottamaan itsestään meikittömän kuvan ja lisäämään sen sosiaaliseen mediaan (esim. facebook, instagram, oma blogi, etc) tagilla varustettuna. Kuvahaasteeseen ei ole pakko kirjoittaa mitään, mutta olisi tosi mukava lukea sinun tarinaasi kuvan yhteydessä. Mä haastan jokaisen siihen ja haastan sut haastamaan sun läheiset mukaan. Jo se, että sä viitsit kuvahaasteen tehdä, on tosi hienoa ja kunnioitettavaa. Kuvahaasteen tavoitteena on itsevarmempi nuoriso, ja ennenkaikkea itsevarmempi ja suvaitsevampi Suomi. Oletko mukana? Parempi olisi. Olisi mukava jos linkkailette postauksianne tästä ja kertoisitte instagramtilejänne, joihin olette kuvahaasteen pistäneet. Mun oman instagramtilin löydät nimimerkillä @monamyymikaela. Älkää unohtako tagata #nakedtruthwithmona. 

Aloittaminen on se kaikista vaikein askel, mutta sen jälkeen kaikki tuntuukin jo paljon helpommalta.
Itsevarmemman ja suvaitsevamman Suomen ja nuorison puolesta.

16 kommenttia:

  1. Ihana, rohkea teksti ja kuvat! Respect!!

    VastaaPoista
  2. Ihan mahtavaa nähdä, etten ole ainoa iho-ongelmainen bloggaaja! Mä en meikkaa ollenkaan, mut valikoin aina blogiin ne kuvat, missä mun huonoa ihoa ei juurikaan huomaa. Pahempina kausina en julkaise kasvokuvia ollenkaan. Mä luulen että tähän haasteeseen osallistuminen vois olla vapauttavaa - pitää yrittää uskaltaa julkaista joku sellainenkin kuva, missä huono iho näkyis kaikessa komeudessaan. Epäilyttää vähän että uskallanko, mut lupaan tulla linkkaamaan sen tänne jos lopulta uskallan. :D Arvostan sua ihan hirmuisesti, moni ei kykene julkaisemaan meikitöntä kuvaa ilman aknea. Vaatii tuplasti rohkeutta julkaista meikitön kuva aknen kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vautsi vau, kiitos paljon sulle noinkin pitkästä kommentista! Rohkaistuisit nyt vaan, et sä mitään siinä häviä! Ootan linkkiä :)

      Poista
  3. Siulla on tosi kauniit silmät ilman meikkiä!! Ja kuten oon aina ollut sitä mieltä että nainen on kauneimmillaan ilman sitä turhaa ihohuokosia tukkivaa töhnää ja niin oot sinäkin. Aknesta viis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi että, kiitos paljon :) Nimenomaan, aknesta viis!

      Poista
  4. Vau oot älyttömän rohkean ja vahvan oloinen ihminen vaikka blogiisi eksyinkin vasta ekaa kertaa ja luin vaan tämän postauksen! Todella nätti oot ihan ilman meikkiäkin! Taidampa itekkin lähteä tähän haasteeseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sulle! Lisää materiaalia löytyy samasta aiheesta kun tonne hakuun kirjotat naked truth. Lähde ihmeessä haasteeseen, muista laittaa tagi #nakedtruthwithmona :)

      Poista
  5. Mun on pakko sisäistää ajatukseni sanomalla että sun toiminta on, mutta myös sinä olet NIIIN UPEA!! :o :)

    VastaaPoista
  6. Aivan mahtavaa ! olisinpa minäkin yhtä itsevarma :( mun itsevarmuus jne on romahtanut nollaan aknena taka. miten hoidat sun akneas?

    VastaaPoista
  7. Oi ! Tää postaus herätti ihan mun ajatukset, oon kans miettiny tota et ku kukaanhan ei sille voi mitää minkä näköisenä on syntynyt nii ei sen takia pitäis kiusata! Ihanaa ku oot noi itsevarma! :) Mullaki on ollut ulkonäköpaineita ja tällei varsinki ku siirryin yläasteelle :d mutta pitää vaa muistaa että jokainen on omalla tavallaan kaunis ♥ sun blogi on muutenki tosi kiva ja vaikutat tosi mukavalta ja tutustumisen arvoiselta ihmiseltä :-)) +oot tosi kaunis! ♥

    VastaaPoista
  8. Oot tosi rohkea ja mahtava ihminen! Mutta itse aknen läpikäyneenä voin sanoa, että MENE ihotautilääkärille. Saat sieltä niin paljon apua ja aknesi paranee nopeammin. Paljon tsemppiä sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä olen samaa mieltä! harvoin akne oikeasti paranee ns. kotikonstein ja kosmetiikalla, sillä kyseessä on ihosairaus. akne kannattaa hoitaa lääkkellisesti. sillä tavoin se paranee yleensä lopullisesti, eikä ihoon jää uusista finneistä niin paljon arpia. arpia on nimittäin sitten todella hankalaa ja kallista saada pois.. :/ itse aknesta kärsineenä olen saanut parhaimman avun nimenomaan ihotautilääkäriltä. lääkevoiteita ja lääkkeitä on turha pelätä, akneen ne ovat usein lähes ainoa oikeasti toimiva keino.

      Poista
  9. Ihana yllätys törmätä näin itsevarmaan bloggaajaan! Itsekin oon kokenut lievän aknen ympäri vartaloa; selässä, rinnassa, yläkäsivarsissa ja kasvoissa. Se kyllä söi itsetuntoa aika lailla enkä uskaltanut edes lähikauppaan mennä ilman meikkiä, saatikka käyttää selästä/rinnasta avonaista paitaa. Mä lähden todellakin tähän haasteeseen mukaan :-)

    VastaaPoista
  10. Apua, kaikki mun kuvat blogissa ja sosiaalisissa medioissa on meikittömiä! :D En atooppisen ihon takia pysty / halua meikata eikä se ole mulle mikään ongelma :) Ripsipidennykset olen vanhojen tansseja ennen ottanut (ja nyt itseasiassa kävin juuri ennen _todella_ tärkeitä treffejä ennen ne uusimassa) mutta muuten mä en ole meikannut 6lk:n meikkikokeilujen jälkeen! :) En todellakaan tarvitse meikkiä (tai ripsienpidennyksiä) näyttääkseni kauniilta! Mulle on jopa välillä ollut vaikea ymmärtää, että miksei kaverit kehtaa lähteä käymään kaupassa ilman meikkiä :D ne on aivan ihania ilmankin ♥ jos ollaan kavereiden kanssa lähdössä johonkin ulos, niin mä oon yleensä varttia ennen kun muut saa edes meikit päälle niin ulkovaatteissa eteisessä, koska en tosiaan meikkaa :D

    Mutta ihanaa toi sun itsevarmuus, vaikka sun iho ei mikään täydellinen olekaan (onko kenenkään iho??)! ARVOSTAN!!!

    VastaaPoista
  11. Hei Mona! Eksyin blogiisi näiden "ilman meikkiä" -kuvien kautta. Sinulla on myös akneongelma, kuten minullakin nuorempana. Satuin saamaan vihjeen, että maitotuotteet aiheuttavat aknea. Itse jätin ne heti, noin 10 vuotta sitten ja se todella auttoi akneeni ja paransi sen. Suosittelen lämpimästi sinuakin kokeilemaan maidotonta ruokavaliota, kunhan pidät huolen kalsiumin saannista. Jos kokeilet, ole tarkkana, koska monessa teollisessa valmisruoassa ja esim. kekseissä on lisättynä maitojauhetta, heraproteiinia, maitoproteiinia tms. Toivottavasti tstä olisi apua sinulle! Terkuin, Susanna

    VastaaPoista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)