Joulu ja minä

sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Tosi lämmintä ja ihanaa talvisunnuntaita! Täältä sängynpohjalta kirjottelen. Tänää aamulla kun heräsin mulle tuli aivan ihana fiilis - joulufiilis; maa on iha valkonen, kaikilla on jouluvalot, lämmin kaakao, kaikki viittaa nii paljon jouluun. Vaikka mulla onkin joulufiilis, ei se oo samanlainen ku joskus lapsena se on ollut. Lapsena ootti joulua innolla, mut nyt vanhetessa siitä on alkanu stressaamaa, kun lahjoja on alkanu ostelemaan. Pienempänä joulukuusi tuoksui paremmalta ja kokis maistui paremmalta. Lumi merkitsi paljon enemmän ja ensilumien satamista ootettiin innolla. Nyt tässä iässä ei oikein sytytä lumentulo ja kylmyys. Kyllä mä joulua rakastan vieläkin, mutta se on vähän menettäny merkitystää, kun jouluun on jo hiukan tottunu. On olemassa silti asioita, jotka ei oo muuttunu yhtään.
Joulukuusi. Vaikka joulukuusi ei tuoksukkaan enää niin hyvältä ja "spesiaalilta", mä rakastan sitä tuoksua yli kaiken. Voisin melkein jättää lahjat pois joulukuusen sijasta. Love number one.
Jouluohjelmat. Erityisesti vanhat ja perinteiset jouluohjelmat, kuten Lumiukko. Se on perinne kattoo se isän kanssa. Joulupukin kuumalinjaa on myös pakko kattoo hetken aikaa. Siitä ohjelmasta tulee tosi joulunen tunnelma, vähän samanlainen kuin lapsena, sillä silloin mä tuppasin heräämään tosi aikasin ja se oli ensimmäine ohjelma joka telkkarista tuli. Mut silti rakkain jouluohjelma on Joulupukki ja Noitarumpu. Rakastan sitä ohjelmaa. Siihen en oo kyllästyny enkä tule kyllästymään, en ainakaan usko. Se tulee joka ikinen joulu ja jos en sitä voi katsoa niin mun joulu menee pilalle.
(Lahjapaperi) Lahjat + joulukuusi. Rakastan tota yhdistelmää joulussa ehkä eniten. Se luo tunnelman.
Kinkun paisto. Vihaan joulukinkkua yli kaiken jouluruuan, mutta yöt, jolloin me monta tuntia valvottiin isän kanssa sen kinkun takia on jääneet mieleen.
Ne, joiden kanssa sä joulusi vietät. Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä. En vois kuvitella joulua yksin.

Mitä joulu sulle merkitsee? Kommentoi! Kommenttiboksiin saa myös heittää postausehdotuksia :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)