Alanya 12.-19.7.2014 + minustako vloggaaja?!

sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Haha voi teitä rakkaita lukijoita. Monelta tullut paljon kommenttia varoittamattomasta bloggaustauosta, ja on kiertäyt huhua, että olen lopettanut bloggaamisen. En ole lopettamassa bloggaamista, mulla on ollut muuta menoa enkä aina ole päässyt koneen äärelle kirjoittelemaan, tänään kunnolla neljään viikkoon. Yksi syy taukoon oli lomamatka Turkkiin, josta nyt postausta pienten tekstien ja monien kuvien kera. Lopussa vielä juttua, kysymyksiä ja aatteita tarkemmin mun bloggaus"urasta". Enjoy.

Matka varattiin aika yllättäen, Esa tokaisi eräs ilta, että "pitäisikö sitä lähteä Turkkiin" ja n. kuukauden päästä oltiinkin jo ilmassa, matkalla kohti Alanyan lämpöä. Lentoon lähdettiin 20:40 ja perillä Antalyassa oltiin 3h 40min kuluttua, klo 00:20. Antalyan lentokentältä kesti parisen tuntia Alanyaan, jonne huristelimme turistibussilla. Lopullisessa päämäärässä oltiin n. klo 04:00. Olin ollut Alanyassa kerran aikaisemmin, 6 vuotta sitten perheeni kanssa. Tällä kerralla sattumoisin eräs ystäväperhe sattui olemaan samassa paikassa samaan aikaan, ja vietimme osan lomasta heidän kanssaan.




Myös Turkissa cokiksissa oli paikallisia nimiä, ja mut päätettiin ristiä siis Atakaniksi. Haha entiiä mikä mussa on, mutta rakastan noita nimi cokiksia. Joku muu noteerannut harrastavansa nimi-cokiksia?


Turkkilainen aamupala. Vaikka kuva ei antaisikaan olettaa, niin toi oli ihan hyvää ja täyttävää. Jos meette koskaan käymään Turkissa, kokeilkaa. Itse en pitänyt oliiveista, punaisesta tahnasta enkä valkoisesta juustosta, mutta muuten oli hyvää! Tosin kun niitä juustoja dippas tonne vadelmahilloon niin nekin maistu ihan siedettäviltä haha...







 Joop paloin naamasta.... Mutta Esa osti kalsarit  ja hotellilla avasi ne paketista, mä ja äiti saatin upeat, muotin uuden aikakauden aikaiset upeat hameet.




















Loma oli kaikin puolin onnistunut ja mukava kokemus. Lennolla kotiin oli pienet kuumotukset torstaisesta Ukrainassa tapahtuneesta lento-onnettomuudesta, mutta onneksemme, varsinkin äitin, kone kiersi koko Ukrainan ilmatilan, mikä tosin pidensi lentoamme 15 minuutilla. Elossa ollaan ja ihokin koki pienen päivettymisen. Sattuneesta syystä neljän kuvaajan ansiosta kuvia kertyi tooosi paljon ja karsin niistä parhaat tähän postaukseen. Ärsyttävimpiä asioita olivat armoton helle, sisäänheittäjät, kaupustelijat/myyjät sekä useissa paikoissa ravintolahenkilökunta. Tottakai ostelin myös sitä sun tätä, vaatteita, laukkuja, koruja etc. Saatan tehdä erillisen ostospostauksen Turkin ostoksista mikäli sellainen saa kannatusta. Mulla meni n. 100 euroa koko reissun aikana ja mukaan tarttui vaikka mitä! Mikäli olette kiinnostuneita ostoksista, kommentoikaa tähän tai tulkaa laittamaan ihan privatessa. Postausehdotukset ovat aina tervetulleita. Mikäli tästä lomamatkasta heräsi lisää kysymyksiä niin kysykää vaikka ask.fm:issä, josta löydätte mut nimellä monamikaelaa.

Mainitsin aivan postauksen alussa siitä, että infoaisin teille vähän mun bloggaus"urasta" vai miksi sitä voisi kutsuakkaan haha :p Eli siis yks vanha kaveri kirjoitti yks päivä kuinka tykkää mun blogista ja että mun pitäisi aloittaa videobloggaaminen. Mulle ollaan sanottu noin aika usein, mutta aina oon sanonut että ei musta oo sellaseen. Oon alkanut pohtia, ja tullut siihen tulokseen että musta saattais ehkä ollakkin siihen. Ja nyt haluisin kysyy yleisesti teidän mielipidettä - pitäiskö mun? Olis mukava kuulla teiän aatteita et mites ois mun ääni liikkuvalla kuvalla? Mä oon nimittäin alkanu tykkää siit ideasta! Ja senkin ilmoitan, että jos saan kunnon pistoksen vloggaamisen aloittamiseen, kukaan ei voi estää mua. Et edes sinä, joka aiot haukkua mut ja mun naaman ja äänen ja aiheet maan rakoon piiloutuneena anonyymiyden taakse. Ootan innolla mitä saan kuulla !

It's you who's gonna start your better future. You want to go there fast, huh? You don't have a car, huh? You have your legs on the ground and your head up. And there's one thing only you need. 
Confidence. 
The only way is forward. Not everything lives by time and how fast it goes.

3 kommenttia:

  1. Kiva postaus, ja aivan ihania kuvia! :3 Kirjoitat myös tosi selkeetä tekstiä, jäämpäs seurailemaan blogiasi :3

    http://dailyxdreamer.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Ihana postaus <3 ja TODELLAKIN kannatan sitä et alottaisit vlogaamisen kun oon jo pari kertaa meinannu kysyy et jos pliis voisit ees kokeilla....mä ainakin kattoisin ihan mielellään ;)

    VastaaPoista
  3. Na vielleicht im nächsten Urlaub.
    www.alanyaa.de

    VastaaPoista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)