RAIKAS JA HYVINVOIVA IHO

keskiviikko 26. elokuuta 2015

Mä olen aina avoin blogiyhteistyölle, varsinkin kun kyse on ihonhoidosta. Mä en hirveästi halua luoda mitään taivaallisia ennakkoluuloja mainosten tms. perusteella, koska mulla on niin erikoinen ja epäpuhtauksinen iho, johon mikään ei meinaa toimia. Ihoni on mm. kokenut pienoisia palamis- ja kuoriutumisreaktioita tietyistä kasvojenpuhdistusaineista. Kuten mun vakiolukijat tietääkin...
ja kuten moni tänne ensimmäistäkin kertaa eksyneenä huomaa tuosta oikean sivupalkin kuvasta, että mulla on akne. Vaikka akne onkin, se ei tarkoita sitä, että kasvoja pitää hoitaa vaikka kuinka tujuilla aineilla useasti päivässä, että akne lähtisi. Ei todellakaan. Mä tein aikaisemmin niin, jonka takia mun akne paheni ja mulla on syvemmät arvet. Tein ihonhoidossa paljon virheitä ja täällä blogissa haluan antaa toimivia, mutta ennen kaikkea terveellisiä ja turvallisia vinkkejä kauniimpaan ihoon. Siispä haluan painottaa, että tämä postaus on tuotteita lukuunomatta on "omakustanteista" - mua ei todellakaan ole käsketty tai pakotettu sanomaan näitä juttuja tai olemaan tätä mieltä. Blogini perustuu nimenomaan aitoudesta ja rehellisyydestä. En lähtisi yhteistyöhön, jossa pitäisi kehua tuote maasta taivaisiin turhan takia. Kokeile tuotteita itse ja luo oma mielipiteesi!


IMG_48482



Tällä kertaa sain testiin Nivean tuotteita Daily Essentials Blemish Prone Skin -tuotesarjasta. Siihen kuuluu neljä ihonpuhdistustuotetta, sekä mukana tuli myös yksi ekstratuote tämän tuotesarjan ulkopuolelta. Tuotteet ovat tarkoitettu erityisesti rasvaiselle- ja ongelmaiholle, juuri minun iholleni siis. Muutama postaus sitten kerroin ihoni olevan hieman kuiva lääkerasvastani, mutta olen saanut kuivuuden kuriin oikeilla rasvoilla ja hieman rasvoittuvan oman ihoni takaisin. Tuotteet ovat antibakteerisia, eli bakteereja tappavia tai niiden lisääntymistä estäviä. Ne sisältävät myös magnoliauutetta, jota on käytetty perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä sen tulehduksia torjuvien ominaisuuksien ansiosta jo kauan.


IMG_48312

Kasvovesi ja kuorinta ovat mulle aina olleet ihonhoidon kulmakivet - puhdistusgeelejä olen vältellyt, sillä en ole kokenut niistä olevan mitään apua. Olin vähän laimein odotuksin tätä Wash Effective Cleanising Gel -puhdistusgeeliä kokeilemassa, mutta pakko sanoa että yllätyin tämän tuotteen kohdalla paljon. Tuote nipisteli ja pisteli samalla tavalla, kuin kasvoillani olisi ollut joku kuorinta. Geeliä ei tarvinut laittaa kasvoille kuin ihan vähän ja poispesu oli helppoa. Isommat odotukset oli Stay Clear Purifying Toner -kasvovedelle, sillä kuten mainitsin, kasvovesi on yksi mun ihonhoidon kulmakivistä. Aknehan perustuu siihen, että mun ihon talirauhasten toiminnassa on häiriötä ja tämä poistaa ylimääräistä talia tehokkaasti! Molemmat tuotteista eivät vain poista kasvoillesi jo aikaisemmin puhjenneita finnejä ja epäpuhtauksia, vaan nimenomaan ennaltaehkäisevät uusien syntyä. Ja se on tullut huomattua kyllä! Tosiaan sitä ei huomaa välttämättä hetkessä, minäkin kun olen nyt näitä muutaman kuukauden pitänyt aktiivisessa käytössä.. Vasta nyt olen alkanut huomaamaan ihoni olevan kokonaisvaltaisesti paremmassa kunnossa kuin silloin, kun olin näitä tuotteita vasta muutaman viikon käyttänyt. Puhdistusgeeliä käytän melkein joka ilta ennen kasvovettä, jota käytän aamuin illoin joka päivä.


IMG_48382

Iho on hyvä kuoria 1-2 kertaa viikossa kuolleista ihosoluista. Itse kuorin kaksi kertaa viikossa ihoni, toisella kerralla Foreverin Aloe vera and Jojoba Scrub -kuorinnalla, kun taas toisella kerralla tällä Anti-blemish Daily Wash Scrub illa. Ja tämä se vasta sai ihon pistelemään! Se on hyvä merkki ja kertoo tuotteen toimivuudesta, mutta jos kasvoihisi sattuu tai tunnet kipua, niin kuorinta on todennäköisesti liian tehokas sinulle. Käytän kuorinnan jälkeen aina kasvovettä as usual. Kasvoveden jälkeen puolestaan käytän aina sarjaan kuuluvaa rasvaa - mulle on syntynyt pelko, ettei ne tuotteet toimikkaan, jos ovat eri merkeiltä :-D Control Shine Mattifying Gel Cream -kasvorasva on toiminut toooooosi hyvin sarjansa kasvoveden kanssa! Iho tuntuu tasaiselta, pehmeältä ja hyväkuntoiselta. Ja tosiaan iho ei ole ollut kuiva aikoihin näitä tuotteita käyttäessäni, sillä nämä tuotteet eivät kuivata ihoa. Jes!


IMG_48402

Tämä on siis se ekstratuote, joka ei kuulu samaan tuotesarjaan, mutta on Nivealta myöskin. Refining Clear-up Strips -tyyppiset laput ovat olleet mulle aikaisemmin pelkkä vitsi - en ole huomannut yhtään mitään eroa. Ensimmäistä kertaa näitä kokeillessani järkytyin aivan hirveästi - positiivisesti. Lappuja on siis kahdenlaisia, kuten pakkauksesta näätte, nenän alueelle oma sekä leukaan ja otsaan omat. Kohta, johon aiotaan lappu laittaa, kastellaan. Sitten asetetaan lappu hyvin ja tarkasti, ettei jää ilmakuoppia. Odotellaan 15 minuuttia, jonka jälkeen lapun saa vetää rauhallisesti pois. Lapun vetäminen pois sattui. Se oli kiinnittynyt ilmeisesti siis tosi hyvin, minkä tajusin vasta lapun pois otettuani. SE OLI VIENYT MUKANAAN MUN KAIKKI MUSTAPÄÄT JA MUUT IHON EPÄPUHTAUDET JA NE OLI NYT SIINÄ LAPULLA! Olin aluksi ihan ihmeissäni, mitä nuo pienet pisteet tuossa lapussa on, kunnes tajusin niiden olevan mustapäitä mun nenästä. Ja kappas - nenässä ei enää ollut mustapäitä. Joka kerta kun käytän noita 1-2 kertaa kahdessa viikossa, yllätyn samalla tavalla - ne todellakin vievät mennessään kaiken! KAIKEN!! Olisin ottanut kuvan ja otinkin, jossa irti otetut epäpuhtaudet näkyivät tosi selvästi, mutta kuva oli hieman ällöttävä, joten jätin julkaisematta. Mun uskoni näihin lappusiin siis palasi!


IMG_48522

Valehtelematta pystyn suosittelemaan joka ikistä tuotetta teille, mun iho on paremmassa kunnossa vuosiin! Tosin te ette sitä varmaan nää tai ymmärrä samalla tavalla, sillä näätte vain nuo arvet. Ja arvet ovat usein monille se akne edelleen, vaikka aknea ei enää olisikaan. Toivon, että oma aknetaipaleeni päättyisi mahdollisimman pian, lupaavalta näyttää! Mun iho on ihan huippusileä ja hyvässä kunnossa, sekä meikkaaminen on ollut helpompaa kun ei ole ollut niin pahoja pinnanvaihteluita. Omat tuotteenne voittekin noutaa esim. Prismasta, Citymarketista, Tokmannilta, Tarjoustalosta, Sokos Emotionista.. Mikä sua nyt lähimpänä sattuukin olemaan. Ja mitä hintaan tulee.. Kallein kappalehinta näille tuotteille on alle 7e. Mä haluan, että sä testaat näitä tuotteita ja kerrot mulle oman mielipiteesi näistä! Tai mikäli sinulla on jo tai on ollut käytössäsi jokin näistä tuotteista aiemmin, kerro siitä mulle.

 Suuri kiitos tästä mahdollisuudesta testata näitä tuotteita :-)



BLOGIN FACEBOOKIIN PÄÄSET PAINAMALLA TÄTÄ

INSTAGRAMIIN PÄÄSET PAINAMALLA TÄTÄ

7 kommenttia:

  1. Oletko kokeillut ruokavaliota ja kunnon maitohappobakteerikuuria? Olen jo yli kolmekymppinen ja mun naama lehahtaa melkoiseksi väärästä ruuasta ja kosmetiikasta. Olen täysin gluteenittomalla ja maidottomalla ruokavaliolla, sokerin pidän minimissä. Jos karkkia erehdyn syömään, niin se tietää viikon kipeää akneista naamaa ja jos erehdyn käyttämään mitään kosmetiikkaa, mikä sisältää öljyjä, niin aknet muuttuu paiseiksi ja kipu on hirvittävä. Lisäksi esim. benzoyl peroksidi saa ihon palamaan ja lähtee nahka kokonaan. Mä suosin mineraalimeikkejä, jos meikkaan ja kasvot pesen täkäläisen ihotautilääkärin suosittelemalla kasvonpesuaineella, kasvonpesuaine on vielä todella halpa, joten siihen ei rahaa mene, saman sarjan voidetta käytän päästä varpaisiin. Kasvovetenä käytän vettä ja omenaviinietikkaa, laitan rkl omenaviinietikkaa n. 0.5dl vettä ja lisään muutaman tipan jotakin eteeristä öljyä ja laitan tuon seoksen pieneen suihkepulloon. Arpia hoidan PMD-laitteella ja aloeverageelillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Mun naaman tila ei ole koskaan ollut sidoksissa ruokavalioon (olen laktoositon), eikä mulle ole koskaan tullut meikistä muuta kuin karhea iho tai tavallinen finni, ei paisetta eikä tulehdusta. Tuota omenaviinietikka-vesi juttua kokeiltu, se ei sopinut mulle. Käytössä on aloevera tuotteita ja etanarasvaa, jotka ovat täysin luonnonmukaisia. Ovat auttaneet paljon, nämä eivät ainoastaan ole niitä tuotteita, joita ihooni käytän. Kiitos kuitenkin, että jaoit nämä vinkit, jotka saattavat olla jollekkin muulle hyödyllisiä. :)

      Poista
  2. Hei Mona! Aivan äskettäin tutustuin blogiisi ja huomasin kamppailusi aknea vastaan. Itsekin kärsin aknesta varhaisteinistä saakka, joten voisin ainakin osittain samaistua siihen, mitä olet aknen kanssa joutunut käymään läpi.Tuttua oli aknen kausittainen vaihtelu, itsetunnon romahtaminen ja eritoten se, että koin aknen rajoittaneen elämääni tavalla jos toisellakin.
    Kesällä 2014 tilanne räjähti käsiin ja käännyin ihotautilääkärini puoleen. Antibiooteista olin nuorempana saanut vain hetkellistä apua, joten niitä ei lähdetty enää kokeilemaan. Päädyimme yhteisymmärryksessä lääkärin kanssa 5kk Roaccuttan kuuriin ja apuhan siitä saatiin! Kiltisti popsin Roaa määrätyn ajan ja kyllä, kaikki oli sen arvoista! Ihoni on nyt sileä, finnitön ja tasainen. Ihoani ei kuvista tunnista samaksi ja meikittömistä päivistä ei tarvitse stressata. Suosittelen lämpimästi tutustumaan lääkkeeseen ihotautilääkärisi johdolla ja harkitsemaan sitä vaihtoehtona aknesi hoitoon. Minä ja moni muu on saanut siitä pitkäaikaisen avun! :)
    Hyvää loppukesää Mona!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Tiia ja kiitos kommentista! Mä olen ihotautilääkärillä käynyt ja hän tuota samaa mulle suositteli, mutta mä kieltäydyin. Mielummin olen aknen kanssa koko loppuelämän kuin käyn sellaista rumbaa läpi, mikä mulle kyseisen lääkkeen myötä tulisi. Ja lista sivuvaikutuksista.. Mulle vähän liian pitkä. On kiva kuulla, että se on auttanut sua ja olet päässyt aknestasi eroon. Mulle se ei vaan ole oikea ratkaisu.

      Poista
    2. Hei Mona ja kiitos hurjasti sun rohkeasta ja avoimesta blogista! Olen lukennut muutamia blogeja, joissa ihmiset ovat avautuneet aknestaan ja jopa syöneet Roaccuttan kuurin. Kuvat, joissa näkyy heidän "ongelmaihonsa" ovat saaneet minut surulliseksi, sillä kyseisten ihmisten ihon kunto on ollut sellainen, jollaisesta itse olisin varmasti enemmän kuin tyytyväinen. Nyt ensimmäistä kertaa pääsin lukemaan blogia, jossa joku joka puhuu aknesta, oikeasti tietää ja näyttää mitä akne on! Eli siis edellämainituilla bloggaajilla on toki voinut olla iho pahassakin kunnossa, mutta heidän kuvansa eivät ainakaan ole antaneet sellaista ymmärrystä, että kyseessä olisi jotenkin paha akne.

      Omani on joskus ollut pahempi, mutta nykyään se on liki siedettävä. Se ei ole koskaan äitinyt yhtä pahaksi kuin sinulla ja siksi minusta on hienoa, että olet julkaissut itsestäsi kuvia ilman meikkiä! Se sai minut tuntemaan kiitollisuutta omaa ihoani kohtaan ja samalla liikutti minua, että on olemassa noin rohkeita ihmisiä. Aloitin juuri itsekin oman blogini kirjoittamisen, jossa kirjoitan paljon aknestani ja sen hoidosta. Olen kokenut saavani helpostusta luonnonkosmetiikasta (ja yhdestä hoitolasarjoista). Ymmärrän sinua täysin, ettet halua ottaa Roaccuttania. Vaikka itse olisin mieluummin ilman finnejä, minusta kuitenkaan oman terveyden vaarantaminen (sivuoireena mm. itsetuhoiset ajatukset, veren niistäminen ja ulostaminen, olen kuullut) lääkkeillä, ei ole vaihtoehto. Se on hienoa, että se toimii joillekin, mutta mieluummin jätän sen riskin ottamatta ja elän akneni kanssa. Voin olla tämänkin ihon kanssa onnellinen, itsehän minä sen määrittelen, miten itseni koen ja näen. :)

      Poista
  3. Tää oli todella hyvä postaus. Itsekin oon kärsinyt aknesta, joten tiedän mistä puhut.
    Oon myös kokenut parin näistä Nivean tuotteista erityisen hyviksi !

    http://viiviviljaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Viivi :-) Kyllä noi on oikeasti ihan yllättävän hyviä markettituotteiksi!!

      Poista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)