EXOTIC BREKKIE #sick

maanantai 26. tammikuuta 2015












No niin siinä tais päästä käymään, että kipeeks sitä tultiin vaikka toppavarustuksien kanssa viikonloppuna olinkin. Hullu flunssa ja pieni kuumeisuus iski, joten koulunpenkiltä oon poissa ainakin alkuviikon. En oo ollenkaan aamupalaihminen, toisinsanoen en syö silloin kun ei ole nälkä tai kun ei ole aikaa, esimerkiksi just silloin aamuisin. Multa jää aamupala väliin joka päivä niin arkena kun viikonloppuna just aamuisen nälättömyyden takia ja viikonloppuisin kun sitä heräilen lounasaikoihin. Jos jotain silloin satun syömään, niin se yks omena tai leivänpuolikas on se luonas. Kouluruoka on ilmaista ja ravitsevaa ja vaikkei aina hyvältä maistukkaan, niin otan mä sitä aina. 
Oon lukenu nyt viime aikoina tosi paljon kun monet bloggaajat syövät sunnuntaibrunsseja ja arkisin tekevät "terveysruokaa" ja syövät pitkän kaavan kautta. Noh, kerran ku mulla oli aikaa, niin mä vähän pilkoin kurkkua, porkkanaa, tomaattia ja banaania. Saattaa kuulostaa vähän eksoottiselta yhdistelmältä, mutta jokaisessa noissa on jotain hyvää terveyden kannalta. Pakko tunnustaa, että kun mulla on nenä tukossa niin enhän mä mistään mitään maistanutkaan, mutta kipeenähän on hyvä syödä ruokia, joiden mausta ei pahemmin välitä. Mulla oli myös ruispaahtoleipää ja hassua kyllä, oon huomannut etten voi syödä enää vaaleaa/paahtoleipää. En tiedä mikä siinä on, mutta niiden ajatteleminenkin saa jotenkin huonon olon. Enkä yhtään tiedä milloin mä näin oon alkanut ajattelemaan. Jo pitkään oon syönyt pelkkää ruisleipää, eniten jälkiuunia. Suosittelen, sillä se on täyttävämpää kuin normiruispalat!
Juomina mulla oli kuumaa kaakaota ja appelsiinimehua. Tosin olisin voinut myös olla lisäämättä kaakaojauhetta, kun en mä mitään maistaunut. Mulla oli myös lasillinen marjajugurttia. Tälläinen brekkie/lunch/snack sekoitus tästä syntyikin sitten, jota mun on pakko myös maistaa kun mä jotain maistan, haha. Toivottavasti ei kauheen pahan makuinen oo jos tätä kokeilette, mut suosittelen. Käy välipalasta ja helppo kantaa mukana kun ei paina paljoa ja mahtuu pieneenkin rasiaan. Kaiken lisäksi kyseinen annos oli edes jotenkin terveellinen ja tuota voi muokata vielä terveellisemmäksi esim. jugurtin tilalle skyriä, joita suosittelen maistamaan!! Ja tottakai mehujenkin etikettejä kannattaa tutkia lisä- ja makeutusaineiden kohdalta.
Vaihteeksi tälläistä ruoka-aiheista postausta, vähän erilaista kuin mitä yleensä kirjoittelen. Mutta nyt mulla olisi taas aikaa kirjotella parina päivänä putkeen, joten postaustoiveita saa ehdottaa!

Blogin ulkoasu kokenut pienoista muutosta, mitä pidätte?

4 kommenttia:

  1. Wow, blogisi on ihan uskomattoman kiva! Luin vanhempiakin postauksia, ja etenkin tuo kun olit tehnyt niitä Naked Truth nimisiä postauksia jos oikein kirjoitin, niin ne oli ihan älyttömän kivoja ja todella rohkeita! Muutenkin kirjoittamasi tekstit ovat mielenkiintoisia ja jään seurailemaan blogiasi! :)

    VastaaPoista
  2. Herkullisen näköistä ja hyviä kuvia. Aamu-&iltarutiini sekä kuudauden suosikit postauksia on aina kivoja lukea:)
    http://viiviviljaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sulle! Käyn sun blogiakin kurkkaamassa :)

      Poista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)