Naked truth 2

tiistai 21. tammikuuta 2014

Ai mikä ihmeen Naked truth? Naked truth on haaste, jonka tein lokakuussa, jossa piti ottaa kuva naamastasi ilman mitään meikkiä, eikä kuvaa saa manipuloida. Postauksen lomassa kerroin paljon mun aknesta, joka selvästi kuvissa näkyikin. Postaus oli niin suosittu, (ainakin minun blogini julkisuusmittariin nähden) että päätin tehdä kakkososan, varsinkin kun akne on takanapäin, toivottavasti lopullisesti. Alkuperäiseen Naked truth-postaukseen pääset painamalla tätä.


Kamalia, kipeitä, punertavia finnejä ympäri naamaa. Sitä kaikkea neljä vuotta, neljä tosi pitkää vuotta. Kokeilin tosi monia aineita, jotka eivät auttaneet, pahensivat vain. Mun iho on jopa ns. palanut erään aineen takia, se kutinan määrä oli aivan sietämätön. En halua niitä päiviä takaisin, en ikinä!

Tolta mun naama näyttää nyt. Punaisista viiruista tasan kaksi on finnejä, loput on arpia. Mä kukistin aknen, ja olen erittäin iloinen ja helpottunut. Aknen hoitotuotteiden käyttöä en missään nimessä lopeta, sillä akne voi tulla helposti takaisin, enkä halua sitä. Arvet haalenevat ja paranevat ajallaan, joten luultavasti kesällä mun naama normalisoituu. En. Malta. Odottaa. Siitä on neljä vuotta, kun mun naama oli täysin puhdas. Siitä on jo niin kauan aikaa, että en edes muista miltä mä silloin näytin.


Oon kaunis. Välillä en vaan ite huomaa sitä, ja haluaisin vajota niin syvälle maan rakoon ku pystyy. Joka aamu kun katon peiliin, nyrpistän mun nenää ja päästän sanan "hyi". Kaikki ollaan kauniita, eikä kellään oo oikeutta sanoa ketään rumaksi. Kauneus on katsojan silmissä, ja on ihmisiä, jotka eivät täytä sinun kauneusihanteitasi, mutta kukaan ei ole ruma. En koskaan ollu seiskalla ilman meikkiä, lukuun ottamatta sählyturnausta, joka ei tosin ollut koululla ja siellä oli vaan silloiset seiskaluokkalaiset tytöt. Mä häpesin. Mä häpesin itteeni niin paljon. En kehdannut lähtee mihinkään ilman meikkiä, kunnes kasilla asia muuttui. Eräänä aamuna mä en vaan jaksanut meikata kouluun. "Voiei, pakko ehtiä meikkaamaan", mä ajattelin, jonka jälkeen katsoin aikaa, jolloin totesin että en kerkeäisi. Sitten aloin ajatella, miksi meikata. Minkä takia mun olisi pakko meikata, ketä varten? Varmaankin miellyttääkseni muita ja ennen kaikkea itseäni. Mä peittelin omaa itseäni, mä peittelin sitä tyttöä, joka mä oikeesti olin. En vaan tajunnut sitä. Mä jätin meikkaamatta, ja sinä päivänä meikin pois jättämisellä keräsin sen itsetunnon takaisin, minkä mä aknen ja koulukiusaamisen myötä olin osittain menettänyt. Mun iho sai hengittää, mun ajatukset sai hengittää ja mun itsetunto sai hengittää. Olin vihdoinkin oma itteni.
 Nykyään sanon monille, että emme elä täällä ketään varten, emmekä varsinkaan miellyttääksemme ketään. Kuka määrittelee käsitteet kaunis ja ruma? Jokaisen sopii miettiä sitä. Me kaikki olemme ainutlaatuisia, eikä ulkonäkö määrittele ihmisen arvoa. Olit sitten suomalainen, afrikkalainen, tyttö, poika, kristitty, muslimi, julkkis tai tavis, kukaan ei ole toistaan parempi ihmisenä. Se, miltä näytät, mihin uskontoon kuulut, tai mihin et, mitä koulua käyt, jos käyt koulua ollenkaan, ei merkkaa mitään sun ihmisarvolles. Ei ole kauaa aikaa siitä, kun Fast & Furious -leffatähti Paul Walker kuoli, ja tosi moni suri hänen puolestaan. Kuulin monen sanovan tähän tyyliin; "ihmisiä kuolee ihan turhaa liian usei." Ei sillä tarkoitettu tavallisia ihmisiä, vaan julkimoita, joita kuolee pari vuodessa. Aloin miettimään, eivätkö he tosiaan tiedä, että joka kolmaskymmenes sekunti yksi lapsi kuolee malariaan, ja n. 2 ihmistä kuolee minuutissa. Mä pidän välillä hiljaisia hetkiä kaikille niille, jotka on kuollu. Mun sukulaisille, afrikkalaisille, syöpää kärsineille, julkkiksille ja ihan tavallisille. Olipa heillä akne tai ei.
Mikään meikkivoide ei oo tähän asti pystyny peittämään finnejä ja arpia, vaan ne on tehnyt sellaisen oranssihkon ja paksun kerroksen mun naamalle. Lämpimästi toivoisin, että jos joku tietää jonkun hyvän ja peittävän meikkivoiteen tai/ja peitepuikon suhtkoht halpaan hintaan, voi sen mulle tonne kommenttiboksiin ilmoittaa, tarvisin paljon apua, ja nopeesti!


Saan kiittää forever aloeveran -tuotteita siitä, että mun akne on selätetty. Vihreä on kuorinta-aine ja oranssi on rasva. Forever aloeveran tuotteet on peräisin aloevera -kasvista, eli tuotteet ovat luontaisia. Hintaa en osaa sanoa, sillä äiti näitä mulle ostaa. Näitä voi ostaa netistä, kysymällä saat osoitteen (kun en sitä nyt tähän hetkeen muista, heh) Suosittelen lämpimästi! Muistakaa, että tulokset saattaa näkyä vasta kuuden viikon jälkeen, ja vaikka tuloksia tulee, älä lopeta! Se tulee olemaan pahin virheesi.

 Tältä mä näytän. Tossa kuvassa mä oon, ilosempana kuin koskaan. Mä oon selättäny aknen just kun luulin, ettei se oo mahollista. Ehkä mä joku päivä opin pitämään itseäni vielä kauniimpana. Kukaan ei ole ruma, ei kukaan. Mä en välitä mitä muut musta sanoo, mä en ole täällä miellyttääkseni ketään. Ota kehut hymyillen vastaan ja päästä haukut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olemme arvokkaampia kuin luulettekaan. Olkaa omia itsejänne, teistä ei ole kopiota. Maailma tarvitsee teitä jokaikistä, myös sua kuka tätä postausta tällähetkellä luet.

Minä pystyin siihen, sinäkin pystyt.

17 kommenttia:

  1. ei hitsi taas niin mahtava postaus ja täyttä asiaa! oot tosiupee ja saat muutki ihmiset tuntemaan ittesä upeeks!

    VastaaPoista
  2. miks sul on noi näppylät, oot kaaunis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no mitähä ihmettä ._. tässä postauksessahan kyseinen upea nuori nainen kertoi naamansa "tarinan". Opetelkaa lukemaan,

      Kaunis olet ♥

      Poista
    2. hah, näinpä. Kiitos sulle <3

      Poista
  3. Oot oikeasti nätti, ja oot rohkea kun uskallat tehä tälläsen postauksen! :) Sun blogi on tosi ihana, liityn lukijaksi! ♥

    VastaaPoista
  4. Tosi mahtava postaus, puhut täyttä asiaa! Oot tosi rohkee, kun tuot asiat julki ja oot oma ihana itsesi! Itse olen myös todennut tuon Forever aloeveran aloe propolis cremen todella hyväksi tuotteeksi, itselläni tosin eri merkeissä. Omaan käyttötarkoituseeni se tosin on liian kallis niin en voi enään sitä käyttää :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-)! Juu äitikin sanoi ettei ollut ihan mikään halpa rasva tuo, mutta joululahjaks sen sain ja muutenkin äiti on tehnyt tosi paljon mun aknen ehkäisyn eteen!

      Poista
  5. Tosi hyvä postaus! Ja kaunis olet :3

    VastaaPoista
  6. Ihan huikee tää sun postaus! :-) itelläni oli 2 vuotta akne ja häpesin tosi paljo itteeni , itseluottamus laski heti. sen jälkee oon vaa oppinu arvostaa enemmä itteeni ja ulkonäköö, ja sitä että mitkää näpyt ei vaikuta siihe millane ihmisenä oot, oot tosi kaunis ilman meikkiä ja oot sairaan rohkee ku uskallat tehä tälläsen postauksen, koska moni ei uskaltais enkä itekkää varmasti olis! :-) kaikkee hyvää sulle, oot upee tyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sullekkin ihan älyttömästi! Mäkin oon oppinu pitämään itteeni kauniimpana just sen takia, etten aina oo ollu hirveän priiman näköinen. Sama juttu kuin mulla koulukiusaamisessa, nyt kun se on ohi, osaan itse olla kiusaamatta muita, sillä tiedän miltä se tuntuu.

      Poista
  7. Vou oikeesti mikä postaus! Sulla on tosi hyvä asenne tälläseen asiaan, joka tosiaanki voi laskea itsetunnon tosi alas. Tämmöönen asia on monelle tosi arka asia, mutta oikeesti tsemppaat toisia sun asenteella! Mullaki on tosi paljo finnejä ja muita näppyjä otsassa ja oon itte käyttäny siihen ihan lääkärinreseptillä hankittua clindoxyliä. Tepsiny ihan älyttömän hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos älyttömästi! Hyvä kuulla, että sullakin kaikki epäpuhtaudet alkavat olla takana päin :-)

      Poista
  8. Mahtavin postaus mitä on pitkään aikaan tullu luettua! Itellä oli pari vuotta sitte tosi järkyttävä akne, koko naama oli ihan täynnä semmosia punasenkirjavia näppylöitä ja otti kipeetä vaikka sipasta otsaa ku niitä finnejä oli nii paljo. Lopetin ite sipsien syömisen ja se hillitsi niiden tulemista tosi paljon, ja sit ihotautilääkäri määräs jotain voidetta reseptillä mitä käytin pari kuuria ja finnit katos eikä kyllä jääny edes mitää hirveitä arpia. Finnejä tulee tosi paljo helpommin jos stressaat jotai koko ajan, ja ku stressi lopuu nii finnitki helpottuu. Meikkivoide ja puuteri sun muu pakkeli pahentaa finnejä tosi paljon eli kannattaa tosiaan käyttää niitä mahdollisimman vähän. Oot tosi kaunis jos vaa uskot siihen muista se!

    http://walking-my-way.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi hieno kommentti, kiitos paljon sulle kun jaoit kokemukses!

      Poista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)