KUUDEN PÄIVÄN PÄÄSTÄ

sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Siihen on enään kuusi päivää... kesälomaan. Siihen, mitä me ollaan odotettu koko vuosi, joka päivä. "Olispa loma". Kohta se on täällä.


IMG_2383

Kuuden päivän päästä kaikki stressi on ohi...hetkeksi. Vähän reiluksi kahdeksi kuukaudeksi voidaan hieman rentoutua ja välillä pitää hauskaa. Jotkut lähtee ulkomaille, jotkut suosii kotimaan matkailua, jotkut lähtee vain naapurikaupunkiin kavereidensa luo. Aurinko paistaa ja ihmiset alkavat ruskettumaan ja koko Suomi täyttyy ruskettuneista ja tosiaan myös niistä, ketkä ovat valkoisia all year round.


IMG_2317

Ensimmäistä kertaa kesä(loma) tarkoittaa mulle töitä. Sain mun ihan ensimmäisen kesätyön! Heti ensimmäisenä kun olen työpaikastani kertonut kysytään: paljonko saan rahaa. Mulle tärkeintä ei ole se raha, vaan se, että saan lisää työkokemusta ja mulla on oikeesti tekemistä kesällä. Yleensä (ainakin)puolet kesästä menee siihen, että teen jotain ihan turhaa kun ei keksi tekemistä. Yleensä tekemisen puute on johtunut myös rahatilanteesta, mutta työni jälkeen sitä tuskin tulee. Kesätyöni on sellainen, josta pidän ihan oikeasti ja aion antaa täyden työpanokseni. Saitko sä kesätöitä? Jos sait, niin mistä? Äläkä lannistu, vaikka et olisi töitä saanut, osa vapaista kesätyöpaikoista ilmoitetaan vasta kesän alussa tai jopa keskellä kesää. Muista olla aktiivinen! :)


IMG_2342


Kesä on myös ehdotonta ruoan, juoman ja jäätelön vuodenaikaa. Suosittelen kokeilemaan uusia makuelämyksiä, ne voi oikeasti yllättää ja tehdä sun kesästä paljon paremman! Psst...tie sydämeen käy vatsan kautta.


IMG_2446


Kesä ärsyttää, kesä saa punoittamaan, kesä saa irtoamaan, nimittäin sun ihon. Ylempi kuva on viime kesänä otettu kuva Alanyasta, jolloin tosiaan paloin ainakin kuusi kertaa, eniten kasvoista. Ihosyöpädiagnoosia odotellessa.. Suojautukaa auringolta hyvin, varsinkin te, jotka palatte helpommin kuin rusketutte. Kesät on mulle aina kivuliaita, mutta tänä kesänä aion läträtä aurinkorasvaa ja suosia enemmän itseruskettavia. Oon käyttänyt sitä Doven summer glow -itseruskettavaa aina kun itseruskettavia olen käyttänyt, mutta tekisi mieli kokeilla jotain uutta. Mikä itseruskettava on sun mielestä paras?


IMG_2381

Kesä muuttaa sua. Tältä mä näytin vuosi sitten. En mitenkään erityisen hyvältä tai en ollut mikään erityisen söpö muutenkaan. Mun ulkonäöstä puhuttiin paljon ja keräsin ihan hirveästi katseita. Selän takana puhuttiin "miten se voi antaa itsensä näyttää tuolta??!?" Viime kesänä kuitenkin mun ajatusmaailma kaikesta muuttui ja niin alkoi muuttua myös mun ulkonäkö. Ne, ketkä sanoivat mua rumaksi aknehiireksi silloin, ovat osa mun hyviä ystäviä nykyään. Osan kanssa ollaan edelleenkin erittäin kylmissä väleissä, jos väleissä ollenkaan. Se harmittaa, sillä osa ei tunne mua ollenkaan ja uskoo kaikki juorut mitä musta kuulevat. Musta levitellään asioita, jotka eivät ole totta ja mua leimataan tällä tavoin. Välillä tuntuu edelleen, että kaikki ohikulkijat katsovat kieroon ja alkavat heti supattaa "Hyi näitkö, tossa meni se Mona". Enkä ole ainoa, johon tälläistä kohdistuu.

Mä toivoisin, että tänä kesänä jokainen muuttaisi itseään sillä tavalla, että alkaisi käsittelemään kuulemiansa juoruja kriittisemmin. Kannattaako kaikkea uskoa? Kaikista ihmisistä ei voi pitää, eikä toista voi pakottaa pitämään toisesta. Mutta se kertoo aika paljon susta, jos levittelet juttuja ja jos uskot kaiken mitä kuulet.


image

Nämä kuvat on otettu perjantaina ja tältä mä näytän nyt. Tosi tosi tosi TOSI paljon erilaiselta kuin viime kesänä. Mä olen iloinen ja myös onnellinen. Mulla on paljon ystäviä, tosi ihania ystäviä ja aina on tilaa uusille. Näissä kuvissa olen mun kaverin Puupen kanssa.


IMG_2352


Kuuden päivän päästä voidaan todellakin sanoa olevamme lomalla viimeinkin! Mitä kuuden päivän päästä alkava kesä merkitsee sulle?

4 kommenttia:

  1. Hienoa Mona! Rohkean nuoren naisen tekstiä taas kerran. Upeeta että pidät pääsi pystyssä vaikka elämä välillä potkiikin päähän ja jaksat tsempata muita samoista asioista kärsiviä. Onnea työpaikkasi johdosta! Alkoi muuten arveluttaa, kun on Alanyaan lähtö pikapuoliin edessä, että kuinkahan pahasti siellä nahkansa käräyttää... hui!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanan piristävästä kommentista :) Suositukseksi riippuen asteista, jos yli 23 niin suosittelen ensimmäisenä päivänä käyttämään +50 aurinkorasvaa vaikka et olisikaan mikään älyttömän herkkä palamaan. Eka päivä kaikista pahin!! Jos ruskettua haluat niin seuraavana päivänä siirry varovasti +20 rasvaan. Hyvää matkaa sulle, toivon ettet pala samalla tavalla kuin mä!

      Poista
  2. Ihana Mona!♥ Kesäfiilis nous heti korkealle kun luin tämän sun postauksen! Mulla on kanssa kesätöitä ekaa kertaa siistiä... :) Olet tosi kaunis ihanaa kesää sulle !! :) ♥

    http://neeanatalie.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Neea, kiitos paljon ihanasta kommentista!! <3 Ja onnea sulle kesätyön johdosta, jeejee! Ihanaista kesää myös sulle :)

      Poista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)